fbpx

upavistha konasana afot.1

Upavistha-konasana Posadzony kąt

Pozycja ta otwiera biodra, rozciąga wewnętrzne nogi, stymuluje organy wewnętrzne, uwalnia pachwiny i uspokaja umysł. Jest bardzo dobra dla kobiet, bo reguluje miesiączkowanie i pobudza jajniki. Fot. 1.

Dodatkowe wskazówki:
1. Z dandasany rozstaw nogi na szerokość długości twojej nogi lub szerzej. Jeżeli dół pleców nie jest prostopadły do podłoża usiądź wyżej na kocu lub wałku.
2. Upewnij sie, że środki ud i kolan są skierowane dokładnie do sufitu. Jednocześnie akcentuj zewnętrzne i wewnętrzne uda. Sprawdź czy stopy są mocne i rozszerzone, a palce skierowane do sufitu.
3. Utrzymuj tyły ud, kolan i łydek w mocnym kontakcie z podłogą.
4. Umieść dłonie po obu stronach bioder, podnieś i wyciągnij kręgosłup, podnieś klatkę piersiowa, boczne żebra, wciągnij łopatki do ciała. Upewnij się, że siedzisz na kościach pośladków.
5. Utrzymując pracę nóg powędruj dłońmi do przodu pomiędzy nogami. Wydłużaj sie od bioder utrzymując długie ramiona i długi przód tułowia. Nie strać wyciągnięcia dołu brzucha.

Modyfikacje: 

upavistha konasana fot.2

1. Użyj wałka lub złożonego koca
* połóż go z przodu ciała, z wydechem połóż tułów na pomocy; ta pozycja pomaga rozluźnić brzuch i głowę, fot. 2,

upavistha konasana fot.3

* albo połóż tylko czoło i ręce na bolsterze kontynuując wydłużanie kręgosłupa; jako wariant dla osób, które nie są w stanie położyć sie na macie. Fot. 3.

upavistha konasana fot.4

2. Ze skrętem   z pozycji wyjściowej skręć tułów w prawo. Połóż dłonie po obu stronach uda. Użyj dłoni, aby skręcić tułów od bioder. Opuszczaj go do nogi kierując mostek równo w dół. Złap za stopa za nadgarstek. Nie skracaj prawego boku. Utrzymaj pozycje przez kilka oddechów. Wróć do pozycji wyjściowej i tak samo wykonaj skręt do lewej nogi. Fot. 4.

upavistha konasana fot.5

3. Można użyć bolstera, położonego wzdłuż nogi dla głębszego rozluźnienia (np. w czasie miesiączki, bólem głowy, w ogólnym przemęczeniu). Fot. 5.

Iwona Ramotowska i Leszek Kawa, Omśrodek Hatha Jogi, www.hathajoga.pl
 

 

 

 

 


We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.