fbpx

Virabhadrasana II Pozycja bohatera II

joga virabhadrasanaIIVirabhadrasana II Bohater II

Jest to jedna z piękniejszych asan w jodze. Wymaga dużo wysiłku i uważności. Oczywistym efektem tej asany jest wzmocnienie mięśni nóg, pleców i ramion. Wymusza ona głębszy oddech i tonizuje narządy jamy brzusznej. Mocne nogi dają nam podstawę do ugruntowania w ziemi, dzięki czemu pewnie czujemy się w życiu.
Wykonując ją prawidłowo osiągasz pełną harmonię i stabilność w ciele i umyśle. Asana ta daje pełne otwarcie bioder i klatki piersiowej.

Fot. 1.



Medytacja lepsza niż prozac

Forum o medytacjiArtykuł ukazał się w FORUM nr 9 (26-02-04.03.2007). Oryginał na podstawie Psychology Today

Medytacja lepsza niż prozac.

WGLĄD W GŁĄB

W poszukiwaniu sposobu na ból i stres nowoczesna psychologia nobilitowała tradycyjną naukę o medytacji. Okazuje się, że poczucie szczęścia można kształtować jak bicepsy na siłowni. Wystarczy trening. 24 minuty dziennie.



Czym jest joga?

patanjali joga

Joga

Joga jest jednym z najstarszych systemów filozofii indyjskiej. Oznacza jedność ciała, umysłu i duszy, a jej celem jest przywrócenie równowagi wewnętrznej. Jest to hinduistyczna teistyczna filozofia nauczająca wyciszania wszelkiej aktywności ciała, umysłu i woli, tak aby zdać sobie sprawę, że duże Ja albo Jaźń praktykującego jest niezależna od nich i dzięki temu osiągnąć wyzwolenie. Jest to system ćwiczeń mający na celu osiągnięcie sprawności fizycznej i psychicznej oraz dobre samopoczucie. Wywodzi się ona z Indii, ocenia się, że ma około 5000 lat sądząc po wieku figurek znalezionych na tamtych terenach.



Agresja - konieczność, niewiedza czy brak samokontroli...

eka pada urdhva dhanurasana Iwona Kawa

Ciągły pośpiech i rosnące tempo życia sprawiają, że codziennie zmagamy się ze stresem i coraz częściej z postawami agresywnymi. Czy reagować na gniew gniewem, czy może są inne metody, które nam pomogą a nie zaszkodzą. Chińczycy mówią, że wystarczy 5 minut gdyby każdy człowiek posiedział bez ruchu codziennie, a nie będzie na świecie agresji i wojen. Czy możemy na stałe nabrać dystansu do otaczającego nas pośpiechu i agresji? Czy tłumić złość i pracować na wrzody, czy lepiej pozwolić sobie na wybuch gniewu?




Biodra październik 2013

Sesja tematyczna Biodra – 17.10.2013r.

  1. Joga-mudra vajrasana z paskiem powyżej kostek.
  2. Adho-mukha-svanasana na jednej linie z obrotem.
  3. Svastikasana z paskiem na kolanach – skłon do przodu, potem parsva joga mudra swastikasana.
  4. Supta-padangusthasana I z paskiem w pachwinie– noga zgięta do klatki piersiowej:
    • trzymamy za kolano,
    • trzymamy za piętę.
  5. Supta- padangusthasana III z paskiem w pachwinie.
  6. Parsvottanasana przy drabince z liną w pachwinach i z klockami
    - bez klocków
    - w parach – osoba pomagająca kontroluje ustawienie pośladków.
  7. Parivrtta-trikonasana przy drabince z liną w pachwinach i z klockiem
    - bez klocka
    - w parach – partner kontroluje ustawienie pośladków.
  8. Ardha-candrasana ze stopą na ścianie i z klockiem.
  9. Supta-padangusthasana II 2x. Drugi raz wkładamy stopę w wewnętrzny łokieć.
  10. Z psa z głową do dołu przygotowanie do sp II, dwa razy drugi raz pośladkiem na klocku.
  11. Z psa z głową do dołu przygotowanie do eka-pada-sirsasany.
  12. Eka-pada-bhujangasana.
  13. Astavakrasana.
  14. Gomukhasana I i II.
  15. Joga-mudra-gomukhasana.
  16. Eka -pada-bhekasana.
  17. Siedząca żaba przy ścianie i drugi raz na środku.
  18. Przygotowanie do vamadevasany.
  19. Savasana z nogami zgiętymi, kolana razem, stopy osobno.

 



Stopy i joga

Stopy - zdrowie- joga

jogastopa

Stopy stanowią fundament ciała. To jak stoimy na stopach wpływa na kolana, biodra i kręgosłup. Sztywne, mało elastyczne stopy mają odzwierciedlenie w sztywności ciała. Gdy stoimy ciężar powinien być równo rozłożony na stopach, a dokładniej należy go równo rozmieścić pomiędzy nasadami palców i pięty oraz na wewnętrzne i zewnętrzne krawędzie stóp. Palce w stopach należy szeroko rozkładać jak wachlarz i wyciągać. Każdy palec powinien zaleźć swoją przestrzeń.


We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.