joga tadasanaTadasana Góra 

Jest to podstawowa asana. Wiele osób myśli, że góra jest łatwą pozycją, bo cóż może być trudnego w staniu na nogach. Wiele czasu spędzamy na nogach lecz najczęściej jesteśmy nieświadomi tego jak stoimy. Stoimy nierówno na stopach, często na jednej nodze, wypychamy brzuch, pochylamy barki i głowę. Stać w doskonałej równowadze, nieruchomo i świadomie jest bardzo trudno. Gdy stojąc zamkniesz na chwilę oczy, to poczujesz jak się poruszasz w różne strony. Każde wychylenie jest związane z powstaniem napięcia. Trzeba stać prosto, być w pełni wyciągniętym w osi pionowej i jednocześnie mieć rozszerzoną klatkę piersiową na całym obwodzie. Sztuką jest to zrobić, ale zbytnio się nie napinając. Oddech powinien być normalny, twarz rozluźniona. Gdy opanujesz dobrze tadasanę, to wiele innych pozycji będzie wykonywanych bardziej harmonijnie, np. pozycje stojące, pozycje odwrócone.

Czytaj więcej...

vrksasana1Vrksasana Pozycja drzewa

Pozycja ta uczy nas stać na stabilnie na jednej nodze. Dla wielu osób wychodzi łatwiej na jednej nodze, na której zazwyczaj opieramy ciężar ciała stojąc nieświadomie. Vrksasana nam to uświadamia i uczy równego używania nóg. Dzięki niej czujemy  fizyczny i psychiczny balans.

Fot. 1.

Czytaj więcej...

joga virabhadrasanaIIVirabhadrasana II Bohater II

Jest to jedna z piękniejszych asan w jodze. Wymaga dużo wysiłku i uważności. Oczywistym efektem tej asany jest wzmocnienie mięśni nóg, pleców i ramion. Wymusza ona głębszy oddech i tonizuje narządy jamy brzusznej. Mocne nogi dają nam podstawę do ugruntowania w ziemi, dzięki czemu pewnie czujemy się w życiu.
Wykonując ją prawidłowo osiągasz pełną harmonię i stabilność w ciele i umyśle. Asana ta daje pełne otwarcie bioder i klatki piersiowej.

Fot. 1.

Czytaj więcej...